Alterio patern

Een van de eerste projecten die we met Alterio hebben gedaan, is de vernieuwing van de webshop van Boer Geert. Een begrip in Amsterdam en Zaandam als het gaat om kwalitatief goede broodjes voor een schappelijke prijs. Alterio heeft zowel het design als de development voor Boer Geert mogen verzorgen. Het doel: met een doordacht design en goede performance de omzet te verhogen.

Het doel was duidelijk. De webshop moet duidelijk, gebruiksvriendelijk en snel zijn. Ook dient de webshop zo min mogelijk afleiding te hebben, zodat de bezoekers zo snel mogelijk een bestelling plaatsen. Na een stukje onderzoek, zijn we begonnen met de wireframes; het ‘skelet’ van de website. Op die manier kunnen we zien of de website logisch is opgebouwd en kunnen we eenvoudig schuiven. Toen de perfecte structuur was bepaald, werd de branding toegepast. Daarna is de website ontwikkeld.

Begin met de bestsellers

Het idee van de webshop is simpel: zo veel mogelijk broodjes verkopen. Na een korte introductie op de homepage dus direct naar het overzicht van de bestsellers. Hierdoor ziet de bezoeker gelijk een selectie aan producten en wordt op die manier getriggerd om direct te bestellen of meer producten in te laden.

Meerdere ‘Call To Action’ knoppen

Een van de elementen waar je in een webdesign als deze rekening mee moet houden, is dat de bezoeker op meerdere plekken, snel naar het productoverzicht kan navigeren. De knoppen moeten duidelijk zichtbaar zijn. Daarom hebben we gekozen voor een hoog-contrast verschil tussen de knoppen en de achtergrond kleur.

‘Zelf samenstellen’ op een snelle manier

Boer Geert verkoopt rijk belegde broodjes. Ieder mens heeft zijn persoonlijke voorkeuren. Wit brood, bruin brood, met saus of zonder saus en talloze andere mogelijkheden. Hiervoor hebben we verschillende productvariaties aangemaakt. Maar als je meerdere broodjes wilt bestellen, is het handig als je niet iedere keer naar de productpagina hoeft om daar je voorkeuren te selecteren. Hiervoor hebben we een maatwerk pop-up ontwikkeld, zodat je jouw ideale broodje kunt samenstellen, zonder de pagina te verlaten.

Bestelling bij Boer Geert
Quick add Boer Geert webshop

Consistente productfoto’s

Voor Boer Geert hebben we samen met onze fotografie partner ook productfoto’s laten schieten. We wilde hiermee consistentie creëren voor de bezoekers. De foto’s zijn vanuit dezelfde hoek genomen en hebben allemaal dezelfde belichting. Dit zorgt voor een fijne en rustige gebruikerservaring. Inconsistentie in je productfotografie kan zorgen voor afleiding en heeft daardoor mogelijk impact op de conversie.

Broodje van Boer Geert
Broodje van Boer Geert
Broodje van Boer Geert
Broodje van Boer Geert

Upselling en cross-selling, extra kansen!

Een goed moment op je bezoeker te upsellen, is bijvoorbeeld in het winkelmandje. Verleid de bezoeker met een bijpassend product. Een combinatiekorting kan je conversie ratio nog verder verhogen. Denk bijvoorbeeld aan een verkoelend drankje bij je bestelling, of een procentuele korting bij hogere aantallen.

Het behaalde resultaat

Als we de cijfers van de vernieuwde webshop vergelijken met de cijfers van de oude webshop, zien we een opmerkelijk resultaat. De omzet via de webshop is meer dan verdubbeld! Ten opzichte van de oude situatie is de omzet met ruim 120% (and counting…) gestegen, terwijl de marketingstrategieën niet zijn veranderd.

Wil jij dit ook?

Ik kom graag met je in gesprek. In dit gesprek zoeken we uit wat de mogelijkheden zijn voor jouw webshop. Misschien kan dit al gemakkelijker dan je zelf denkt, zonder een complete make-over!

Inmiddels overtuigd van de kwaliteit die Alterio jouw website of webshop kan bieden?

Vragen of advies nodig over de aanpak voor jouw website?

Contact form